Ikuti Blog ini

Friday, June 3

Jarak Yang Memisahkan

Hari ini terbaca di blog Geng Kapal tentang full time housewife n berkerja...

entry yang dipaparkan membuatkan aku termenung seketika....

Entahlah tetiba hati rasa mahu menulis sesuatu mengenai perkara itu.....

Berkerja atau tidak tanggungjawab adalah sama

Menjaga AMANAH suami dengan sebaiknya

Sebagai seoarang isteri kepada kelasi kapal banyak dugaan dan cabaran yang perlu ditempuhi
Hidup ini sebenarnya terlalu indah....

Walauapapun perlu berbincang dengan suami agar suami sentiasa redha...
Rezeki adalah kententuan ILAHI, namun kita juga perlu berusaha untuk memperolehinya....

Aku kagun dengan rakan2 yang membuat bisnes online
Yang berusaha untuk menambah pendapatan walau ada antara mereka suaminya memiliki pendapatan yang agak lumayan...

Mungkin ada yang terfikir gaji suami dah banyak buat apa la nak susah2 carik duit lagi?
Tapi aku yakin sahabat-sahabatku itu mempunyai alasan yang tersendiri. Aku yakin mereka berusaha untuk kebaikan keluarga yang tersayang....

Aku juga ada usaha untuk menambah pendapatan keluarga, Si Kecik Shop tempat untuk aku berusaha menambah pendapatan...
KENAPA? Suatu Hari Nanti bila tiba masa yang sesuai akan aku luahkan kenapa aku perlu berusaha sebegini....

Apa yang penting berkerja atau tidak semuanya bergantung pada hati........... 
Jagalah amanah suami dengan sebaiknya........

Buat semua teman,
jangan biarkan bicara mereka yang kurang memahami melemahkan semangat kita......

Kuatkan hati, Tabahlah....

Setiap dari kita adalah wanita yang terpilih untuk menjadi isteri kepada kelasi
ALLAH lebih mengetahui apa yang terbaik buat kita semua...


Suami dan Anak yang Dikasihi

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...